лечение на

ЛЕЧЕНИЯ

• Дегенеративни заболявания - артрози

Целта на лечението на болните с артроза е
    • да се облекчи болката и дискомфорта,
    • да се повиши подвижността на засегнатите стави

• да се предотврати прогресирането на заболяването.

За лечение на артроза се използват различни физикални средства. Те
    • стимулират кръвоснабдяването на ставата,
    • намалят болката,
    • укрепват мускулатурата и
    • подобряват обема на ставните движения.

Използват се различни физикални средства като
    • ултразвук,
    • магнитни импулси,
    • електрически ток,
    • лазер.

Също така се прилагат лечебна физкултура, подводна гимнастика. Минералните бани оказват ефект чрез своето термично, химично и механично въдействие, като се препоръчват слабоминерализирани води.

• Дискови хернии

Дисковата херния е изместване на части от междупрешленния диск извън нормалното му разположениеЛечение -прилага се масаж, електролечение, кинезитерапия и др.

• Спортни травми

Спортните травми са често явление. Едно проучване показва, че двама на всеки десет мъже, които редовно се занимават със спорт, имат скорошни травми. От тях 60% са нови наранявания, останалите - внезапни обаждания на стари. Една трета от травмите са получени при игра на футбол, една четвърт - от сблъсъци със съотборници или противници, а друга една трета - от натоварване на кра­ката при вдигане на тежести, бягане или аеробика. Половината травми са разтягания на мускули и изкълчва­ния на стави. Травмите сякаш са по братски разделени меж­ду ръцете, глезените, краката, колената и гърба.

Предотвратяване

Някои спортни травми могат да се избегнат, ако се тренира правилно и внимателно.

• Гинекологични заболявания, стерилитет

Лечението на тези заболявания е комплексно – медикаментозно, оперативно и не на последно място физиотерапевтично. Задачите на физиотерапията са да подобри трофиката в областта на малкия таз, овладяване на болката, предпазване от масивни следоперативни сраствания.Прилагат се  електрофореза, фонофореза /ултразвукова терапия/, лазертерапия, електростимулация и др.   Профилактиката на сраствания в малкия таз , възникнали в резултат на акушеро- гинекологични операции започват още в първия месец на възстановителния период. Провежда се курсово лечение /3 лечебни курса/ с електролечебни и кинезетерапевтични фактори поотделно или в комплекс по различни методики.

• Простатит

Простатитът възпалителното заболяване на простатната жлеза. Лечението на хроничния простатит без следи от инфекция цели облекчаване и контрол над хроничната болка включва и физиотерапия.